Support, felanmälan och tjänster
Är det fel på din dator eller skrivare? Vill du beställa passerkort eller boka en lokal? Eller behöver du stöd i en upphandling? Kontakta Infocenter via webben eller telefon. Vilken kontaktväg som gäller för ditt ärende specificeras under respektive rubrik.
För support som gäller stöd i att hantera digitala verktyg och program finns mer information på sidan Digitalt stöd.
Felanmälan
Alla felanmälningar hanteras i högskolans ärendehanteringssystem Moa. För att skapa ett ärende för din felanmälan loggar du in på Medarbetarwebben. Klicka på din profil uppe i högra hörnet och välj "Min sida". Längst ned på skärmen visas då "Mina ärenden" och formulär för felanmälan. Det går precis som tidigare också bra att kommunicera i ärenden via mejl till info@sh.se och det gäller också för frågeställare som inte använder en sh-mejladress.
Länken nedan skickar dig till självbetjäningsportalen där formulären finns. För att nå sidan kan du behöva logga in.
Arbeta på distans
När du jobbar hemifrån eller i annan lokal behöver du några IT-verktyg för att komma åt Södertörns högskolans resurser och kunna utföra ditt arbete. Testa redan idag att verktygen fungerar, så att du är förberedd i fall du behöver jobba på distans.
Att tänka på gällande internet och säkerhet
Det är viktigt att du bara kopplar upp dig mot nätverk du har kontroll över. Du ska inte använda publika nätverk som finns tillgängliga i caféer eller liknade.
Nu, ännu mer än tidigare, är riskerna påtagliga och cyberkriminella drar sig inte för att använda coronasituationen för att komma åt information (fishing). Vi misstänker att vi kommer att se en stor mängd cyberangrepp. Var därför extra uppmärksam på e-postmeddelanden från för dig okända personer. Klicka inte på länkar eller öppna inte bilagor såvida du inte är helt säker på avsändaren.
Har du inte tillgång till Internet på ett säkert sätt, är det bättre att du internetdelar från din mobil (SH-mobil eller din privata).
E-postklient
Högskolan använder endast Outlook (klient och webb) för åtkomst till e-post och kalendrar på grund av säkerhetsskäl, lagkrav och supportmöjligheter.
Glömt lösenord?
Har du glömt ditt lösenord till SH-kontot behöver du inte åka till högskolan för att återställa det. Läs mer om lösenordsbyte via webben här Länk till annan webbplats..
AV-utlåning
I Infocenter kan du låna mediateknisk utrustning. Bokning görs i Connect2. Klicka på länken för att komma till verktygssidan för Connect2.
Passerkort och nycklar
Här finns grundläggande information gällande personal, låne-/gästkort och entreprenörs-/hyresgästkort vi tror täcker det mest nödvändiga. Hittar du inte svaret du söker finns mer djupgående information på den här sidan.
Personal
I Infocenter kvitterar personal ut sina passerkort och nycklar mot uppvisande av giltig legitimation. Passerkorten skapas automatiskt när personen läggs upp i PAV.
För att kvittera ut en nyckel behövs en skriftlig bekräftelse från ansvarig vid institutionen/avdelningen. Bekräftelse mejlas till infocenterintern@sh.se.
Återlämning
När du avslutar din anställning måste du lämna tillbaka alla nycklar dina nycklar till Infocenter. Byter du organisationstillhörighet behöver du lämna tillbaka nycklarna till ditt gamla arbetsrum och eventuella ytterligare utrymmen innan du får kvittera ut nyckeln till ditt nya rum.
Passerkort inaktiveras/omprogrammeras automatiskt och behöver inte återlämnas.
Posthantering
PostNord hämtar utgående och lämnar inkommen post vid alla poststationer 2 gånger per dag. En gång på förmiddagen och en gång på eftermiddagen. Senast kl 14 måste utgående paket och brev finnas i Infocenter för att kunna gå ut samma dag.
Profilprodukter
Högskolans profilprodukter kan användas vid många olika tillfällen och för många olika målgrupper. Du köper dem i Infocenter (hus MA, plan 5) och snart via en webbshop.
Tjänstecykel för kortare utlån
Högskolans medarbetare har möjlighet att under en kortare tid låna en tjänstecykel. Cyklarna är utrustade med elmotor och lånet är kostnadsfritt.
Information
Har du frågor om innehållet? Se kontakt i respektive plusbox
Önskemål om uppdateringar på sidan? - Fyll i detta formulär
Övriga frågor, vänligen vänd dig till info@sh.se