Du besöker just nu Medarbetarwebben utan att vara inloggad. Logga in för att ta del av innehåll för medarbetare.

  • Start
  • / Puffnyheter
  • / Följ dina ärenden i självbetjäningsportalen på ”Min sida”

Följ dina ärenden i självbetjäningsportalen på ”Min sida”

Du vet väl att du på ett enkelt sätt kan hantera dina ärenden och frågor, t.ex. felanmälningar och datorproblem, via ”Min sida” på Medarbetarwebben?

Om du går till Medarbetarwebben och loggar in, kan du i övre högra hörnet hitta ”Min sida”. Där har du tillgång till dina ärenden, både nya du vill skapa samt pågående och avslutade. Högskolans namn på det webbaserade ärendehanteringssystemet är Moa. Frågor som inte kan besvaras direkt vid disk eller via telefon i högskolans Infocenter och som behöver skickas vidare, respektive frågor som kommer in via mejl till olika funktioner, hanteras i Moa.

På "Min sida" har du sedan i mars i år alltså tillgång till Moas självbetjäningsportal. Där når du direkt de formulär som finns för att till exempel skapa ett nytt ärende till Infocenter eller för att felanmäla din dator eller en lokal. Läs nyheten från när självbetjäningsportalen lanserades. 

När ärendet på något sätt har hanterats av en handläggare får du ett mejl. Klickar du på länken i mejlet så kommer ärendet att öppnas upp i Medarbetarwebben i inloggat läge, på ”Min sida”. Det språk du har valt för ”Min sida” avgör om du får mejlet på svenska eller engelska.

För frågeställare som inte använder en sh-mejladress, eller om du föredrar att kommunicera i ärenden enbart via mejl, går det att använda sig av epost-adressen info@sh.se.

Se instruktionsfilm om självbetjäningsportalen

Information

Har du frågor om innehållet? Se kontakt i respektive plusbox

Önskemål om uppdateringar på sidan? - Fyll i detta formulär

Övriga frågor, vänligen vänd dig till info@sh.se